20 Oct 2014

Mujahadah kita

Assalamualaikum..
Munirah (bersinar)..bersinarkah aku dalam kelam dosa..aku hanya insan daif yang masih menuntut ilmu..Akulah HambaNya Yang Maha Esa..akulah Umat Muhammad Rasulullah..senantiasa mengaku cinta sedangkan diri masih alpa..namun selagi pintu kasih sayangNya masih terbuka..izinkan aku menjadi si solehah yang kedua orang tuaku damba..menjadi si mujahidah muda mengemudi gelora dunia,,menjadi isteri sahabat dan penyeri rumahtangga..











Izinkan aku berusaha menjadi yang lebih baik..kerana solehah itu tidak boleh dijual beli,,solehah itu sukar dimiliki namun kemanisannya kekal dan abadi..Aku masih disini..masih mentarbiyahkan diri..bukankah kemahuan itu perlu dihadirkan dalam hati..sekalipun dulu kita lahir bak kain putih yang suci dan bersih..dan kini dicemari warna2 kelam..bukanlah mampu untuk kembali ke warna asalnya namun bukankah seribu tahun pun masa yang diambil untuk menjernihkannya kembali..Allah melihat usaha seorang hambanya yang ingin meraih maghfirah daripadaNya..sekalipun kita merasakan level iman cukup tinggi..usah terbuai kerana rapuhnya kita umpama rapuhnya gelas kaca...kerana Dia sentiasa akan menduga..walaupun aku tidak setabah Masyitah..tidak sekuat Maryam..tidak juga semulia Khadijah..cukuplah aku katakan..impianku bergelar wanita solehah.


No comments: